tisdag 14 augusti 2012

Så får du mig ändå

Idag blev jag hyschad av min son när jag spelade gitarr och sjöng.
Himla unge.

Jag är för övrigt nykär i den här låten.
(Och i livet. Och i allt och alla.)

Vi ska vara fria
Men varför och från vem?
Vi ska spela svåra
Och aldrig längta hem
Jag gör ett misstag
Och jag gör det med flit
Jag spelar chanslöst
och ber dig komma hit

Vad du än gör med mig nu
och vad du än försöker säga nu
Så får du mig ändå

Om du trollar bort mig långt från dig och
lurar hem mig med dina sämsta tricks
Så får du mig ändå

Och tro att du har tröttnat på mig
Ring mig sen och ångra dig igen
Så får du mig ändå

För vad du än gör med mig nu
och vad du än försöker säga nu
Så får du mig ändå

...

/Emil Jensen

2 kommentarer:

Catharina sa...

Blev djupt avundsjuk när min kompis i förbifarten nämnde att hon hade ätit lunch med "nån musiker, Emil Jönssen eller nåt" och fått en signerad skiva.

stisat sa...

g6z38s1f61 n6c30o1w08 k0q41e5j60 l2h83p8c90 u7k62v6c87 j6n64p9o88