söndag 2 september 2012

Över sundet

Köpenhamn. En himla fin stad måste jag säga. Gatorna omkring Strøget Vesterbro, Nyhavn och Christiania har utforskats. Men störst av allt var Søndermarken. Det kändes nästan heligt att gå omkring i den fantastiskt vackra, nästintill magiska, parken där Winnerbäck gick runt och inspirerades. (Jag förstår honom verkligen.)

I Köpenhamn kan man bland annat råka ut för tusentals människor som plötsligt invaderar gatorna på IN-LINES, nyfikna och tjuvkikande hotellgrannar, Hare Krishna-tåg till maten... Man kan också råka ut för att människor försöker prata obegripligt med en, samtidigt som man står som ett fån och försöker förstå vad de vill att man ska göra. Danska alltså. Inte min grej.

Ett perfekt avslut på en ganska miserabel sommar var det i alla fall. Imorgon börjar skolan igen. Vemod och längtan på en och samma gång. Som livet antar jag.

(hej jag bloggar från telefonen så bilderna blir cp, men så får det vara.)

Inga kommentarer: