tisdag 28 februari 2012

Första dagen

Idag var min första dag på min första praktik.
I fem veckor framöver ska jag hålla till på en palliativ vårdenhet (där man vårdar patienter i livets slutskede) och jag har, milt uttryckt, en hel del funderingar kring detta. Till en viss del känns det skrämmande. Till övervägande delen känns det dock helt fantastiskt.

Jag har träffat min huvudhandledare idag (som verkar underbar) och mest gått igenom praktiska saker. Jag har fått gå runt på avdelningen och redan blivit lite smått hänförd över hur fridfullt det kan kännas på livets slutstation. Imorgon börjar det "på riktigt", och jag kan knappt bärga mig.

7 kommentarer:

Fifi sa...

Åh, vad kul med praktik! Även om det kanske inte är ett "roligt" ställe i den bemärkelsen.

Lisa sa...

Vad spännande med praktik! Men som Fifi säger, kanske inte så "roligt". Dock väldigt lärorikt misstänker jag.
Lycka till!

syster liten sa...

Jag tror att platsen passar dig som är en lugn och fin människa.

Kramar!

Emeli sa...

Så spännande!
Att komma livet och döden så nära på samma gång.
Spännande och läskigt.
Men det är ju sån verkligheten är...

Emma sa...

Hoppas du får en bra praktik. :)

Unknown sa...

try this out More hints websites find more information my link Continued

cashith sa...

v6d75d5j79 w8a49y9j23 u8h57i0a69 d6y85i4h09 f9t97g8w15 z2n41k5d63