söndag 21 oktober 2012

Bara för att det var så längesedan sist...

 Vad har du på dig?
Alldeles för stora jeans, Fleetwood Mac-tröja och randiga strumpor.

Hur mår du?
Förutom en liten huvudvärk så mår jag fint. Eventuellt är jag en aning sentimental, som sig bör när det är söndag.

Vad önskar du just nu?
Att jag inte var så förbannat trött.

Vad har du ätit idag?
Pasta med köttfärs och paprika. Och chips.

Vad ska du göra imorrn?
Pluggplugg

Och på söndag?
Så långt i förväg har jag inte riktigt planerat.

Vem saknar du?
Allt och alla.

Senaste köp?
En massa tapas?


Vad skrattade du senast åt?
Friends! På något mystiskt sätt blir jag alltid glad när vi tittar igenom den serien, oavsett hur deppig jag varit innan. En universallösning på depression helt enkelt!


Vad grät du senast åt?
Det var säkert något fånigt.

Vem sov du senast med?
Jesper, of course.

Vad läser du just nu?
Kärlek - en betraktelse av Alain de Botton. Läs den, för guds skull!

Senast sedda film?
The lovely bones.

Vilken svordom använder du mest?
Fan. Antar jag.

Vem var den senaste som ringde dig?
Jesper.

Senast inkomna sms?
"Gör så. Pussar"

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Går hemåt nu, bara så du vet"

Vilken är din favoritfrukt?
Satsumas. Tror jag.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Yoko Ono och Alanis Morrissette (båda för hårets skull tror jag. Annars händer det typ aldrig)

Vad är du rädd för?
Att människor jag älskar ska försvinna från mig.


Blir du lätt svartsjuk?
Ja, fast inte när det kanske skulle kunna vara befogat. Jag blir snarare svartsjuk på människor/situationer då jag verkligen inte borde bli svartsjuk.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Men oj. Sandy Cohen i O.C. kanske? Eller Miranda Bailey i Grey's Anatomy? ELLER MARK SLOAN FÖRRESTEN! Eller nej, jag kan inte välja.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Nejmen det minns jag inte.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska eller italienska tror jag. Sen önskar jag att jag kunde tyska bättre än jag kan.

Vad för sorts killar faller du för?
Snälla, intelligenta, musikaliska. Och möjligtvis lite feminina?

Vart vill du åka just nu?
Jag skulle verkligen vilja åka på en riktig Svensson-solsemester just nu. Jag har nästan glömt hur solen ser ut.

(Listan snodde jag lite fräckt av Catharina.)