fredag 16 mars 2012

Luften bor i mina steg


Igår hade jag halvtidsbedömning med huvudhandledare och klinisk adjunkt. Jag satt mest som ett fån och rodnade, svettades och fånlog i 1½ timme, för jag fick höra så mycket fina saker. Här gick jag och trodde att jag var totalt värdelös, socialt inkompetent och inte borde få arbeta med människor (lätt överdrift, men ändock) - när det i själva verket var precis tvärtom (åtminstone enligt omdömena jag fick, och helt ärligt: jag litar mer på deras omdöme än mitt eget i det här fallet).

På vägen hem bodde luften i mina steg, precis som Ted Gärdestad skulle ha sjungit. Och Håkan Hellström också, för den delen. Det var den där sortens lycka som man bara upplever när någon bekräftar en och säger fina saker just när man känner sig som sämst. Den där känslan av att "men just det, jag ÄR ju faktiskt bra". Och det behövs ju faktiskt ibland. Särskilt när man är världens största självkritiker. Som jag ju är.

-

Och idag vaknade jag med halsont och lite lätt feberfrossa, trodde att det var min tur att duka under för influensan. Tog följaktligen en hemmadag idag. Nu har det dock gått över. Kvinnan är uppenbarligen det starkare könet i denna familj... Men jag har ju dragits med ryggont istället (2,5 veckor inom vården och detta är resultatet. Jag måste börja träna mera, uppenbarligen). Och sökt jobb. Och ätit våfflor. Och blodapelsiner. Och skrivit svamliga blogginlägg med alldeles för många korta meningar som alla börjar på ordet Och. Sämre dagar kan man ju ha.

5 kommentarer:

Fifi sa...

Kom nu ihåg de där fina orden du har fått höra om dig själv och plocka fram dem när du tvivlar som mest på dig själv!

Moa sa...

Du förtjänade de där orden! Mer än de flesta tror jag!

Lisa sa...

Ja vad härligt! Man behöver höra sånt emellanåt, hur himla bra man faktiskt är och göra som Fifi säger, plocka fram de där fina orden alla de gånger man känner sig sämst i hela världen - för det vet man ju inners inne att man inte är, bara lite svårt att tro på sig själv ibland.
Heja dig!

Amanda sa...

Åh! Klart att det gick bra, hade inte förväntat mig annat! Du ÄR ju faktiskt bra och tro inga andra saker. På tal om annat så har jag inget emot att du äger mig! Hehe. I dag är det söndag och har ätit godis till frukost. Hoppas att vi ses snart igen!!!

Yohanna sa...

Krya på dig!