tisdag 20 mars 2012

Parenting never ends

Idag bestämde vi oss för att det minsann fick vara nog med nappsugandet i den här familjen. Vi letade reda på alla nappar i hemmet, gömde dem i ett högt beläget skåp, och inväntade sedan reaktionen. Den lät inte vänta på sig... Jag kan ju meddela att min son just nu hatar sina föräldrar. Det har varit skrik och panik hela eftermiddagen och kvällen och jag trodde nog aldrig att vi skulle få honom att somna.

Men vet ni? Klockan är tjugo i nio och det har varit tyst inifrån barnets rum i sisådär 25 minuter.
Jag bara vägrar tro att det ska gå såhär enkelt.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Yeah!
Vi gjorde likadant med K för ett par veckor sedan, gömde varenda napp fram tills det var dags för läggning. Så nu har hon bara nappen när hon sover och det har gått hur bra som helst. Så jodå, ibland går det enkelt med vissa grejer. Otroligt men sant. :)

Fifi sa...

Jag ser inte fram emot den dagen kan jag säga. Hoppas det går bra för er nu!

Augustifamiljen sa...

Kan tänka mig att det blir upp till kamp, även om det blev 1-0 till er denna gång :)