fredag 30 mars 2012

More than you thought I was capable of


Tänk att jag gick upp klockan 05.00 om morgnarna i fem veckor. Tänk att jag gick från att vara en tyst liten mus och knappt ens våga presentera mig för patienterna - till att både småprata och skämta och till och med svara på ringningar helt själv. Tänk att jag stod och strök en patient över ryggen medan hon mådde illa, min kräkfobi till trots. Tänk att jag utvecklats så otroligt mycket.Tänk att jag blev godkänd på slutbedömningen. Tänk att hemtentan är inlämnad. Tänk att folk inte trodde att jag skulle klara det. Tänk att jag inte trodde att jag skulle klara det. Tänk att jag inte ska dit mer nu.

Jag är lite sentimental nu.

5 kommentarer:

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa sa...

Att jobba med människor är det bästa för självförtroendet. Det stärks varje arbetspass :) Kul för dig :)
kramis

Lisa sa...

Yes! Älskar utmaningar där man efteråt kan gå med huvudet högt och tänka att "Yes! jag fixade det! Jag är lite, lite bättre nu än innan!"
Grymt jobbat!

Hanna sa...

du är så himlahimla bra!

Fifi sa...

Tänk att du har utvecklats så mycket på bara några veckor!

Emeli sa...

Hurra!