måndag 16 april 2012

Äntligen min tur

Och just det, jag blev ju "taggad" av fina Jos. Den där roliga frågegrejen som cirkulerar runt överallt och som jag i mitt stilla sinne har hoppats på att någon ska skicka vidare till mig (haha). Med regler på engelska och allt.

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.
Frågorna då:
1. Om du bara fick äta en maträtt resten av livet, vilken skulle det bli?
Potatisgratäng! Jag skulle kunna äta det till frukost, lunch, middag, lördagsgodis, ja jämt.
2. När blev du riktigt arg senaste, och varför?
Jag blev så arg en av de sista dagarna på praktiken att jag grät och skakade hela vägen hem, på grund av hur vissa i personalen betedde sig. Såhär i efterhand tror jag nog att det var en grav överreaktion som säkerligen hade med pms att göra. I övrigt blir jag inte sådär kokande arg så ofta längre. Mest lite småsur.
3. Vad önskar du att du gjorde lite oftare?
Jag önskar att jag var bättre på att komma iväg och träna. Och så kan jag väl önska att jag var glad oftare än jag är.
4. Bästa ålder?
17 och 22 är mina bästa åldrar hittills.
5. När någon uppenbart tränger sig före dig i kön, vad gör du?
Antagligen står jag bara kvar som ett fån och kastar mördarblickar i ryggen på den som trängt sig. Någon enstaka gång kanske jag harklar fram ett litet "ursäkta, det var nog min tur nu", men oftast lider jag bara i tysthet. Tyvärr.
6. Vilket föredrar du, vår eller höst?
Våren! Hur allt blir grönt och fint efter typ 8 månader av grått snöäckel. Hur det doftar av syrén och hägg och gräs överallt. Underbart!
7. Tv-program du inte vill missa men skäms lite för att du tittar på?
Jag tittar inte så mycket på TV... 
8. Vad gör dig sådär riktigt bubbligt glad?
Åh, massor. Att stå och titta på Vide när han sover, att höra honom skratta så att han kiknar. När någon säger fina saker om mig. Att bli godkänd på en tenta. Att promenera med solen i ögonen med en fantastisk låt i hörlurarna.
9. Senast lästa bok, och vad tyckte du om den?
Det var längesedan jag läste ut en bok. Jag har påbörjat hur många som helst, men är verkligen inte inne i en läsperiod just nu. Det gör ont i ögonen att läsa och det känns mest bara jobbigt. Börjar tro att jag kanske måste skaffa läsglasögon. Hursomhelst. Den senast påbörjade boken är i alla fall Stjärnor utan svindel av Louise Boije af Gennäs. Jag läste den en gång i gymnasiet, men jag kände att det var dags att läsa om den.
10. En daglig ritual du har svårt att bryta?
Det här med "något gott" på kvällen. Herregud. Just nu är jag lite besatt av att äta popcorn, dricka cocacola och titta på Gilmore Girls när Vide har lagt sig. Omöjligt att bryta. Men det är ett glädjeämne och glädjeämnen är ju faktiskt bra saker. Så det gör inte så mycket, tänker jag. (Inte förrän jag går till tandläkaren nästa gång i alla fall).
11. Vad hoppas du att du gör om tio år?
Lever. Skrattar. Älskar.


Och här kommer mina frågor:

1. Vad röstade du på i valet 2010?
2. Skulle du rösta likadant idag?
3. Vem är din favorit-Beatle?
4. Hur tror du att människor omkring dig ser på dig?
5. Hur ser du på dig själv?
6. Vad är det godaste du vet?
7. Hur långt kan du springa utan att stanna och gå en bit? 
8. Vad är du bra på?
9. Berätta om din mest smärtsamma upplevelse någonsin?
10. Vad är det pinsammaste du varit med om?
11. Om du bara fick lyssna på en låt resten av ditt liv, vilken skulle du välja?

Åh, det känns som att alla bloggar jag läser redan har fått en sån här redan. Och jag vill ju att alla ni ska göra den. Kan vi inte bara enas om att alla gör den här listan? Jaa, det gör vi! Se så nu!

2 kommentarer:

Isabell sa...

Hehe, ja jag tar väl och svarar på dom där frågorna på min blogg då :)

jos sa...

Kul att läsa dina svar! Älskar när man har en kvällsritual efter barnläggning, när vi kollar serier blir vi helt besatta och varje kväll ser likadan ut. inte så effektivt kanske, men välbehövligt.