torsdag 25 augusti 2011

Livets ironi, hallonsmoothie och festivalplaner

På tal om att livet har en tendens att skratta mig rakt i ansiktet:
Idag fick Vide en förskoleplats till oktober. Men inte på den förskolan vi var på igår.

Jag är besviken. Och det stör mig, för jag vill vara GLAD för att det faktiskt har ordnat sig med barnomsorg, från exakt det datumet vi ville. Det är ju helt suveränt egentligen. Och egentligen är nog det här stället precis lika bra. Men det känns... jobbigt. Jag blev verkligen förälskad i Vildmarken igår. Började hoppas alldeles för mycket... Men äsch. I'll get over it. Nu ska jag vara glad över att det har ordnat sig istället. Sådetså.

-

Men en bra sak på riktigt:
Idag har jag träffat söta Åsa från vår föräldragrupp. Vi fikade (hallonsmoothie!) och tiden bara flög iväg, så trevligt var det. Olyckligtvis (för mig) bor hon och hennes familj i USA nu i några månader framöver. Men när de kommer hem hoppas jag att vi kan ses lite mer och att Vide och Ella får chansen att bekanta sig med varandra - det skiljer bara 4 dagar mellan dem!

-

(Och imorgon åker vi till Stockholm! ARCADE FIRE! Serenades. Säkert. Henrik Berggren. Those Dancing Days. Och en massa annat fint. Vet ni när jag var på festival senast? Arvika08. Det är på tok för längesedan.)

Inga kommentarer: