fredag 6 januari 2012

Hjärta

- Det är en ytterst tveksam idé att skjuta upp största delen av tentapluggandet till sista veckan. Ytterst tveksam idé. (För att inte säga idiotisk.)

- Hjärtat och cirkulationssystemet är dock vansinnigt intressant och får mig att tvivla på att någonting här i världen har kommit till av en slump.

- Jag sitter i en datorsal och blir raggad på av en afrikan som tror att jag pluggar till läkare. Stackars liten. Det går inget vidare bra för honom.

- Purkinjefiber ger mig bara associationer som purjolök, gurka, purken och feber i någon slags salig blandning. Det går visst inget vidare bra för mig heller.

- Det skulle för övrigt också kunna vara en ytterst tveksam idé att bjuda hem vänner på tacomiddag med tillhörande rödvin och andra trevligheter mitt i tentapluggveckan. Men vet ni? Jag tror att det är sådana saker som håller mig ovanför ytan när allt annat känns hopplöst. Så det var nog mest en ytterst tveksam idé att kalla det en ytterst tveksam idé. Sådetså.

Inga kommentarer: