måndag 2 januari 2012

Jag gjorde upp en eld för dig och nu brinner hela skogen

Det är nytt år och jag begraver mig i tentaplugg. Idag har jag gottat ner mig i det här med hjärnan och nervsystemet i ett ganska stort antal timmar - frågan är väl egentligen om jag verkligen lärt mig något. Det visar sig snart. Jag har svårt att fokusera för tillfället, trots att allt är så sjukt intressant. Jag kommer på mig själv med att gå runt med något slags det-löser-sig-mentalitet och det gör mig lite rädd. Jag vet att jag inte kommer att klara den här kursen om jag inte börjar plugga ungefär dygnet runt från och med NU, för så mastig är den. Så sjukt mycket är det jag måste kunna. Men hur gör man när hjärnan bara vill irra vidare till andra (högst icke-skolrelaterade) grejer?

Jag bara undrar.

Inga kommentarer: