söndag 22 januari 2012

Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör

Åh, nu känner jag mig sådär hoppfull.
Markus Krunegård, ni vet väl hur mycket jag älskar den mannen. Men hans sologrejer har aldrig riktigt fallit mig på läppen till 100%. Laakso och Serenades tillhör mina absoluta favoriter, säkert topp5. Men soloprojektet har hittills mest bara gjort mig besviken för att jag vetat att han kan bättre än så. Dock: nya låten Everybody hurts som spelades på p3guld-galan igår är något av en fullträff! Känns lite mer som en fusion av Laakso och Serenades än som något av det han gjort själv tidigare. Tycker jag. (Viktigt tillägg... Diplomatiskt och bra).

Det gör mig glad. Det får mig att toklängta tills nya albumet kommer i mars.

-

Ikväll blir det mungbönschiligryta/soppa (märkligt men gott) och den här listan. Fint ska det vara!

4 kommentarer:

Elvira sa...

Själv växte jag upp med "solo-Markus", så de låtarna kommer alltid betyda extra mycket.

ElinR- driver en blogg tillsammans med tre andra tjejer sa...

Jättefin blogg, kolla gärna in min och glöm inte att säga vad du tycker, kram!

Hanna sa...

hans solo-grejer kommer alltid vara något alldeles för mig, för det var ju så jag lärde känna honom: solo. fastän laakso är tusen gånger bättre (serenades har jag nyss lärt mig tycka om)

och min längtan efter albumet är så enormt att jag nästan snart spricker tror jag!

Catharina sa...

Jag tycker att man hör lite av allt han har gjort i den. Tempo som en Hets!-låt, melodi som en Laaksolåt, musik och arr som en Serenadeslåt och så solomarkus' texter. Älskar det!