torsdag 21 juli 2011

Torsdag sitter jag i tankar

Det har hänt så mycket konstigheter på sistone, saker som jag inte bör prata om, men som har gjort mig helsnurrig i huvudet. Lite Hoola Bandoola-tankar som Vem i hela världen kan man lita på? och så vidare. Litteraturplugg är ungefär det sista jag vill fokusera på just nu, men tyvärr är det ett nödvändigt ont om inte hösten ska bli ett ekonomiskt helvete.

Så idag har Vide varit hos sin farmor, Jesper har jobbat och jag har försökt få något gjort i pluggväg. Det gick helt okej efter omständigheterna, så jag belönade mig själv med en chokladkaka och en Mama-tidning. Jag ångrar verkligen det sistnämnda. Himla skittidning! Full med reklam och nonsens och en del riktigt vedervärdiga värderingar. Det är väl bara att inse att jag inte tillhör den typen av föräldrar som ingår i deras målgrupp. Nej fy. Aldrig mer!

2 kommentarer:

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa sa...

Låter som att du har mycket att tänka på just nu gumman. Hoppas trycket lättar snart!
Kramis

Lissie sa...

Hur kommer det sig att de flesta tidningar är rätt...kassa? Åtminstone tjejtidningar, hälsotidningar, uppenbarligen mammatidningar... för att inte tala om kvällstidningarna! De fungerar ju inte ens som tidsfördriv för man blir mest irriterad...