onsdag 13 juli 2011

Without your company, I have so many holes to fill

Idag har varit en bra dag.

Man hade lätt kunnat tro att det skulle bli en skitdag. Vide tyckte att det passade sig alldeles utmärkt att promenera på våra nerver inatt genom att helt enkelt vara vaken mellan klockan 01 och 05. När han sedan vaknade för dagen klockan 08.30 var han allt annat än samarbetsvillig. Inget överseende med trötta mamman här, inte. Matvägran, blöjvägran, klä-på-sig-vägran. Man skulle kunna tro att han redan kommit in i trotsåldern.

Men så kom räddaren i nöden. Det hade varit bestämt sedan tidigare att Vide skulle spendera dagen hemma hos sin farmor idag, och lägligt nog fick då trötta mamman tid att sova en stund, plugga en längre stund och när Jesper kom hem från jobbet tog vi en promenad tillsammans. Mycket välgörande må jag säga, och när Vide sedan kom hem var jag en mycket bättre mor och människa. Underskatta aldrig vikten av egentid, var dagens lärdom.

Ikväll har vi tittat på fantastisk film - Blue Valentine med Ryan Gosling och Michelle Williams (se den!), och jag har påbörjat ett nytt novellprojekt. Jag kanske flyter igen. Fin känsla.


<3


(Jag har skrattat idag.
Från hjärtat. 
Högst välkommet.)

1 kommentar:

Emeli / Lovely chaos sa...

Ååååå Blue Valentine! Ååååå Ryan Gosling! <3