fredag 8 juli 2011

YOU are on my list.

Jag räknar kallt med att blogglusten kommer tillbaka. Det gör den alltid. Men just nu är det totalt stillestånd i mitt lilla huvud. Så vad passar inte bättre än lite såna här fyllerilistor? Den här snodde jag från fina Killmamman.

1. Hur gammal är du om fem år?
28. Uj vad läskigt.

2. Vem var den sista du träffade?
Jesper och Vide såklart. Och en osedvanligt vältränad löpare svischade förbi mig i elljusspåret förut.

3. Hur lång är du?
153. Och en halv. Väldigt viktig halva.

4. Vilken var den senaste film du såg?
Jag slötittade lite på The Notebook när Jesper jobbade häromdagen.

5. Vem ringde du senast?
Fina lilla pappa.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Haha! What? Stekta fiskbullar? Jag skrattar ihjäl mig härborta! Saknar dig jättemycket!" skickat till Jesper när han jobbade och en sommarvikarie hade STEKT fiskbullarna till lunchen. Hallå tankeverksamheten, var är du?

7. Vad är dagens planer?
Jag har pluggat och tagit en promenad i spåret, framöver ska jag plugga lite till. Och gosa med Vide såklart. Prima liv.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på vad det gäller. Ibland känns det omständligt att förklara något komplicerat via sms. Men å andra sidan är jag ruskigt telefonskygg, så finns möjligheten att slippa ringa så brukar jag ta den.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
Dagarna runt midsommar när jag och Vide var i Norrköping.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.

12. När vaknade du idag?
Typ... 10 tror jag. (Jesper vet vilket morgonhumör jag har, så när han är ledig brukar han ta Vide på morgonen. Gulligt värre!)

13. Har du någon gång hittat en katt?
Hittat? Njä... det kan jag inte påstå.

14. Vilken är din favoritplats?
Svårt att säga. Norrköping. Gotland. London. Winchester. England överhuvudtaget. Vår lägenhet. Vår säng. Vår balkong. Egentligen är jag glad var jag än är, sålänge jag har min lilla familj.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Vartsomhelst som innebär att jag känner mig otrygg.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I ett hem  som jag trivs i, företrädesvis i Stockholm, tillsammans med Jesper och Vide och kanske ett barn till. Jobbar som barnmorska och skriver romaner som hobby (men de får gärna publiceras också).

17. Vad skrämde dig som barn?
Häxor. Getingar (skrämmer mig fortfarande). Bränder. Bollar som kom flygande mot mig.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Vide. Han ser så enormt söt ut när han blir arg.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Det finns inget sådant. Man kan inte vara för ung för att äga vinylskivor. Jag äger många. Det blir ett överlägset mycket bättre ljud med vinyl än med CD. Tycker jag.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på temperatur i sovrummet.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Många!

23. Vilka landskap har du bott i?
Östergötland och Västmanland. Och Hampshire och Gloucestershire, om man ska räkna med dem.

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Faktiskt inte! Svimmat dock.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Det beror ju på vad man ska göra och vart.

26. Är du social?
Ja och nej. Jag mår inte bra av att vara ensam för mycket. Jag är beroende av sällskap, och när jag väl fastnar för någon har jag väldigt svårt att klara mig utan personen i fråga. Men det tar lång tid innan jag hamnar där, innan jag känner mig bekväm i ett sällskap. Jag är tyst och osocial, tills jag känner mig 100% bekväm, och då finns det ingen hejd på mig. Ungefär så.

27. Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerry’s Half Baked. Men åh så längesen det var... Piggelin är också en favorit.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av lån, lägga undan pengar till Vide... Sen skulle jag åka till London och köpa en massa skivor och kläder.

29. Tycker du om kinamat?
Jag älskar't!

30. Tycker du om kaffe?
Nja. Ibland. Oftast föredrar jag te.

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten eller juice.

32. Sover du på någon särskild sida?
Höger sida av sängen (från ett liggande perspektiv). Vad gäller sovställning så brukar jag sova så att jag liksom hänger över sängkanten. Alltså höger sida i nuläget.

33. Kan du spela poker?
Nejnej. Har aldrig förstått mig på kortspel överhuvudtaget. "Finns i sjön" är väl ungefär det mest avancerade jag kan spela.

34. Tycker du om att mysa?
Själva ordet antyder ju att man gör något som är mysigt, och då vore det ju ytterst motsägelsefullt att inte tycka om det, eller?

35. Är du en beroendemänniska?
Extremt. Tyvärr.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jag tror att en gammal kompis hade småsyskon som var födda samma dag som jag. Men vi har inte så mycket kontakt, så jag måste nog svara nej på den frågan.

37. Vill du ha barn?
Annars hade det varit lite sent påtänkt... Jag har ju Vide och skulle inte klara mig utan honom. Och jag vill nog ha ett barn till så småningom.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, efter min ryggoperation.

40. Föredrar du havet eller en pool?
Hav. Pool. Hav. Pool. Hav. Jag vet faktiskt inte.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
God mat. Och kläder, om det blir pengar över.

42. Äger du dyra smycken?
Inte ett enda!

43. Har du någon gång testat att röka?
Ja, på festival för att hålla myggen borta... Och nån enstaka gång efter att ha druckit några glas vin för mycket.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En hallonlakritsskalle.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Åh... nej jag vet inte. Alla jag känner är ju roliga, på sitt sätt liksom.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Jag har 3 stora ärr över rygg och mage efter ryggoperation. Tycker faktiskt att de är lite småcoola. Det tyckte jag inte på den tiden dock.

47. Vad har du för ringsignal?
The Beatles - Twist and shout. Vad annars?

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Någon liten klänning tror jag finns kvar. Annars nej.

49. Flirtar du mycket?
Njä. Nej.

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
I badrummet.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej... Jag kan kolla så att det finns ordentligt med olja kvar dock! Men byta... nej. Har åtminstone aldrig gjort det. Men hur svårt kan det vara?

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Dolken från Tunis av Agatha Christie.

54. Läser du dagstidningen?
På nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Nej. Jag kanske gungar med lite om det är någon bra låt som spelas. Sjunger gör jag också gärna. Men jag tycker det låter trångt att dansa i bilen?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Jag lyssnar inte på radio.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Tiden för läkarbesöket.

59. När var du i kyrkan senast?
På tvillingdopet i maj.

60. Vilka personer utmanar du?
Vem som än känner sig utmanad.

1 kommentar:

Anonym sa...

yay för barnmorskeplaner! :)