lördag 26 november 2011

There is a light that never goes out

Jag har haft mina fina föräldrar på besök här idag. Underbara dag.
Vi har bland mycket annat lyssnat på julmusik, fått lite adventsordning på lägenheten OCH - och här kommer det något riktigt sensationellt - vi har äntligen hittat en taklampa till vardagsrummet, efter ungefär två års halvhjärtat letande.

Det är en fin gräns mellan gräslig och charmig, men jag vill bestämt hävda att mitt nya fynd tillhör det sistnämnda. Om inte annat så blev vardagsrummet en betydligt mysigare plats att vistas i, och det var ju liksom huvudsaken.

Det var ovanligt jobbigt när de åkte hem dock, så nu vill jag mest bara sova bort min separationsångest. Men det vill uppenbarligen inte min son göra. Krångelnätter, javisst. Grr.

3 kommentarer:

Fifi sa...

Jag tycker att den är jättefin! Och jag förstår att du blev så glad över den, jag blev nämligen både lättad och glad när vi hittade vår.

jos sa...

Jag gillar den! Fy, separtionsångest är inget vidare. Hoppas att det känns bättre nu! Kram

Amanda sa...

Fulsnyggt är det bästa som finns! Precis som min horiga pälshalsduk.