torsdag 2 juni 2011

En lista.

Jag snodde den här listan av Madeleine. Dels för att jag hade tråkigt, och dels för att sådana här fyllerilistor är ett av mina största guilty pleasures. Pinsamt men sant.


BARA ALLMÄNT:


Namn:
Sandra

Piercingar:
Nej, smärtfegisen i mig skulle aldrig våga.

Tatueringar:
Jag skulle verkligen vilja, men tyvärr har smärtfegisen lite för mycket att säga till om, som sagt.

Längd:
153,5 cm. Den där halvan är väldigt viktig.

Skostorlek:

37 - 38. (37,5 passar perfekt!)

Hårfärg:

Svart/Mörkbrun-isch

Fräknar:

Jaa några stycken på näsan och lite under ögonen.

Motto:
Jag har nog inget motto direkt, men jag tror på att le och vara glad, vibrera på en positiv frekvens. Då löser sig det mesta.

Kärlek:

Himlastormande kär är jag.

Önskar du att du bodde någon annanstans:
Egentligen inte. Man kan längta efter en större lägenhet, en annan stad, men faktum kvarstår ju att det enda viktiga är att jag har mina älskade omkring mig. Sålänge jag har Jesper och Vide är jag lycklig, och ingenting annat spelar någon som helst roll. (Det skulle vara ett rum till då kanske.)

Tycker du att du är attraktiv:
Absolut inte. Jag vet att det är bland det ocharmigaste man kan säga, men jag tycker verkligen inte det.

Vilket schampo använder du:
Det är lite olika, jag tycker om att variera mig. Just nu använder jag Franck Provost.

Vilken parfym använder du:

Jag använder inte parfym. Folk brukar säga att jag luktar gott ändå, så det verkar inte behövas?

Vad är du rädd för:

Allt. Men jag har blivit mindre rädd för småsaker med åren. Nu börjar de stora rädslorna komma fram istället. Allra mest rädd är jag för att något ska hända Jesper eller Vide eller någon annan i min familj. Katastroftankar brukar kunna hålla mig vaken hela nätter. Fy.

Gillar du att tvätta:

Nej. Jag är lite rädd för tvättstugan, så för det mesta är det Jesper som tvättar. Jag står för disken dock!

Gillar du berg- och dalbanor:
Nej!



SENASTE:

Filmen du hyrde:
Oj, det var evigheter sedan jag hyrde en film.

Filmen du köpte:
Jag köpte faktiskt 3 filmer för 99 kr igår. Alla tre var fantastiska filmer som jag sett men inte ägde. ”A Beautiful Mind”, ”Forrest Gump” och ”American Beauty”. Det var ett himla bra köp tycker jag.

Låten du hörde:

The Crookes – More Blitz Than Ritz

Låten du laddade ner:

Jag laddar inte ner musik, jag är Spotify-besatt.

Personen du ringde:

Mamma tror jag.

Personen som ringde dig:
Någon marknadsundersökningssnubbe. Fy så tråkigt.

TV-program du såg:

Gilmore Girls! <3

Person du tänkte på:
Madeleine och hennes Frank som bara kan somna med hjälp av Josh Groban, haha! Det tyckte jag var roligt.



FAVORIT:

Låt:
Jag har alldeles för många för att kunna välja, och det ändras ju från dag till dag nästan.  Något med Winnerbäck säkert.

Sak att göra:

Massor! Umgås med familj och fina vänner, vinkvällar (även om det händer ytterst sällan nuförtiden), läsa böcker, skrivaskriva, promenera i sommarkvällsluft,  gå på konsert, lyssna på musik i hörlurar, diska (jo faktiskt), kramas, sjunga, fika, titta på TV-serier på DVD, läsa bloggar, köpa pocketböcker… och så vidare.

Sport:

Jag är inget stort fan av sport. Handboll kan vara kul att titta på när Sverige spelar.

Dryck:

Kylskåpskallt vatten, Coca Cola eller vin vid speciella tillfällen.

Kläder:

Klänningar och kjolar är fint.

Film:

Åh, jag vet inte. Juno kanske?

Bil:

Min övningsbil på körskolan var underbar. Det var en Subaru.  Åh vad jag tyckte om den.

Serie:

Det är ett dött lopp mellan Gilmore Girls, Grey’s Anatomy, Vänner, The OC, House och The Office.


LITE MER ALLMÄNT:


Gråtit över en pojke:
Oh ja.

Gråtit över en flicka:
Oh ja.

Ljugit för någon:
No one is completely faithful. Det är väl klart att jag har.

Varit i slagsmål:
Nej, men jag tvingades titta på när Jesper blev oprovocerat nedslagen. Det var vidrigt.

Blivit arresterad:
Nej.

Träffat någon från internet IRL:
Ja.


ANTAL:



Gånger du varit kär:
Två. På riktigt. Sedan har jag varit förälskad fler gånger än jag kan räkna.

Gånger ditt hjärta brustit:
Det har nog hänt rätt många gånger.

Hjärtan brustet på grund av dig:
Inget tror jag? Hoppas jag.

Tjejer du kysst:

Tre.

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med:
Knappt någon. Lite sporadisk kontakt med kanske två. Facebookgratulationer på födelsedagar känns inte som att det räknas.

Gånger ditt namn varit med i tidningen:
Det har väl hänt lite titt som tätt, något stipendium här, någon krönika där. Jag har inte hållit räkningen precis.
 
SENASTE:

Boken du läste:
Just nu läser jag ”Svart som natten” av Ann Cleeves, till en sommarkurs. (Jag läser inte deckare annars).

Personen du fick e-mail av:
Åh, eh… Jag vet inte.

Personen du fick brev av:

Luleå Tekniska Universitet med inloggningsuppgifter till sommarkurserna.

Personen du fick sms av:
Jesper.

Gången hela din familj åt middag tillsammans:
Ett par veckor sedan kanske? När vi var i Norrköping.

Saken du köpte:
Pocketböcker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul lista! d vet vi lite mer om dig :) juno är en underbar film!

Unknown sa...

best replica bags online FKOBV luxury replica bags CMRZ high quality designer replica DMTZ