onsdag 21 september 2011

Another Wednesday evening...

Det är onsdagkväll och jag är lite uttråkad. Följaktligen kommer en sån här lista igen. Och just det, jag snodde den härifrån.
 
Vad är den äckligaste mat du vet?
Jag börjar misstänka att jag har en något störd relation till mat, för jag vill äta ungefär jämt och all mat är god! Men okej, ärtsoppa framkallar barndomsminnen som jag inte är helt tillfreds med. Och smaksatta nudlar har jag förätit mig på någon gång när vi hade lite ekonomisk kris.
 
Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
I jobbet? Jag har bara säsongsarbetat hittills, så jag tror jag väljer att byta ut ordet "jobb" mot "utbildning". Okej. Jag är glad att jag valde att gå samhäll-media på gymnasiet, trots att jag hade kunnat få gå musik. Jag är ganska nöjd över att jag lyckades få ihop bra gymnasiebetyg. Jag är glad över att jag bestämde mig för att hoppa av informationsdesignprogrammet på högskolan, stolt över att jag vågade välja en annan väg. Jag är överlycklig över att jag valde just sjuksköterskeprogrammet till slut.
 
Vad ångrar du i livet (om något)?
Jag ångrar alla gånger jag sårat. Medvetet eller omedvetet, jag tycker inte om att såra folk. 

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?

Jag tror inte att jag hört så många rykten om mig. Antingen är jag ointressant att skvallra om, eller så är folk duktiga på att hålla undan det. Men jag har fått höra att jag är bortskämd vid något tillfälle, och det stämmer verkligen inte.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?

Ungefär samma som alltid, skulle jag tro. Jeans och långlinne och kofta eller strumpbyxor och kjol/klänning. Och knästrumpor. Såklart.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?

Jag köper aldrig dyra kläder.

Har du någon oanad talang?

Talang? Nja. Men en sak som överraskade mig var hur bra det gick att föda barn. Jag hade väntat mig att jag skulle bryta ihop av smärta, att jag skulle få panik och skrika och be om att få kejsarsnitt, att jag skulle vara en riktig ragata mot stackars Jesper. Men det gick som en dans och jag tror att till och med Jesper blev överraskad.

Vad gjorde du i helgen?

Mina föräldrar kom hit på spontanbesök. Det var mysigt. Och så kulturnattade jag mig lite med en gammal högstadiekompis som råkade vara i Västerås just då. Det var också mysigt!

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Hitta en vårdvetenskaplig artikel. Påbörja individuella inlämningsuppgiften. Bjuda Anna på försenat födelsedagsfika. Läsa en himla massa kurslitteratur. Kanske träna lite om jag får tid.

Vad har du på dig just nu?
Randig tröja, alldeles för stora jeans, nitbälte, röda strumpor.

Senaste låt du lyssnade på?

Shimmering Stars - Let it be me
Bästa skönhetsknep?
Tvätta håret en gång i veckan! Seriöst, mitt hår har aldrig mått så bra som när jag slutade tvätta det hela tiden.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?

Tänk Seth Cohen i OC ungefär.

Och fulast?
På tok för stora T-shirtar med något vedervärdigt metal-tryck på. Och bandana! Usch.

Vem saknar du?

Ingen just nu. Är mest trött och vill sova.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?

Att alla jag bryr mig om ska få vara friska och vid liv. Jag vill aldrig behöva vara med om att förlora någon närstående.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Min syster, Mia Skäringer och Haruki Murakami. Och några fler.

Bästa filmen nånsin?
Men åh, jag vet inte. Juno?

Bästa boken nånsin?
Norwegian Wood. (Haruki Murakami, the one and only)

Vilka tidningar läser du?
Aftonbladet på nätet (sporadiskt), diverse musiktidningar som Sonic, NME och Mojo, och numera får jag hem Vårdfokus i brevlådan, så den läser jag också.

Vad önskar du att du var bättre på?
Att prata med folk. Att spela gitarr. Att ta tag i saker. Att springa. Att tycka om mig själv.

Är du religiös?
Ja och nej.

Vad är din största rädsla?
Att förlora någon jag bryr mig om. Särskilt Jesper och Vide.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Det är ingenting jag vill skriva här. Någon måtta får det ju vara på öppenheten, även här. Det är tillräckligt smärtsamt att jag aldrig får ut orden ur huvudet, utan att jag dessutom ska behöva se dem framför mig, svart på vitt varje gång jag blickar tillbaka i arkivet... Nej ni. Så roligt ska vi inte ha.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?

En Vide har jag ju redan. Blir det fler barn så blir namnletandet ett senare problem.

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?

Åh jag vet inte. Den ska vara fin och inte gå sönder. Annars bryr jag mig inte så mycket.

De tre finaste sms du fått i år?
Jag brukar inte hänga kvar vid sms. Jag läser dem, blir glad och går vidare. Ungefär.

4 kommentarer:

jos sa...

Det där med att håret blir så mycket bättre när man slutar tvätta det i tid och otid kan jag verkligen skriva under på. Tvätta och fixade det jämt förut men nu, sedan jag blev lat, så mår det plötsligt bra igen. Och Juno, jag börjar typ tjuta lite bara jag tänker på den..

A sa...

efter det här skall jag testa att sluta tvätta håret så ofta.
och jag gillar inte heller killar i bandana och metal-tryck !

slasu sa...

go gucci replica bags read review Dolabuy Chloe browse this site louis vuitton replica

sotejed sa...

j3y51i2o46 z0r30t7r73 w2x71y5g96 h9r65w1a37 t6e93b8t64 o7p56y7v04