onsdag 28 september 2011

Det är så lätt att gå på, det är så svårt att stanna upp och gå tillbaka igen

Åh, en sådan ruskigt effektiv dag! (Märker ni att jag låter som de där hurtbullarna som alltid ska basunera ut både i bloggar och på facebook hur otroooligt duktiga de är som både har tränat och tvättat och storhandlat och bakat bröd och städat toaletten innan en annan ens har vaknat? Nå, så effektiv har jag inte varit, jag lovar.)

Men däremot är jag lite imponerad över mig själv. Imorse satt jag framför datorn med ungefär 3 skrivna rader på hemtentan och slet mitt hår över att jag inte fick grepp om frågorna. Jag tog en paus, gick med Vide till BVC för 1-årskontroll och plågade honom med elaka sprutor och skojfriska läkare. Gick sedan till högskolan och satte mig, förväntade mig att jag skulle bli flintskallig av allt hårslitande. Och så bara - poff! Hemtentan nästan klar, och det gick på ett par timmar när jag väl tog tjuren vid hornen. Sånt gillar jag!

-

(Men hej dagboksblogg! Har jag verkligen inget intressant att komma med?)

2 kommentarer:

moa sa...

åh vad skönt! bra jobbat hördu!

Josefine sa...

Ja, plötsligt kommer det bara. Men det rätt segt att vänta på den stora inspirationen. Oftast dyker den inte upp förrän det är farligt nära deadline för mig.