torsdag 1 september 2011

Music sounds better with him

Det här med musiktips och youtubevideor känns rätt mycket som att det tillhör min förra blogg. Det var ett medvetet val att jag skulle tona ner allt sådant i den här bloggen. Men vet ni vad? Jag känner faktiskt att jag saknar det. Ni gör det säkert inte, för helt ärligt, vem klickar någonsin igång dessa videoklipp? Men jag saknar det. Så härmed tänker jag återinföra det. Inte tvångsmässigt som förr, bara när jag känner för det helt enkelt.

Acid House Kings. Har ni lyssnat på dem? Om inte - gör det! Det är väl egentligen inget särskilt. Inget direkt nyskapande. Men det är sötpop som det ska låta. Som en glass i solen, som en barfotadans i daggvått gräs, som att känna ett skratt bubbla i halsen, likt kolsyra. Ungefär så.

Den här låten heter Heaven Knows I Miss Him Now. Oemotståndligt va? (Jag tröttar aldrig på The Smiths-referenser. Det bara är så.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

den var söt :) jag tycker det är kul när folk lägger upp musiktips, jag har hittat en hel del jag gillar på det sättet.

moa sa...

åh, de är vår i renaste form för mig! vår när den håller på att övergå till sommar, lycka och allt det där! älskar dem!

Jennie sa...

Vad roligt att du läser min blogg!

Och vad spännande att börja plugga till syrra :) Ja, jag tyckte nästan att hela första året är förvirrande och snurrigt. Men det är hur kul som helst!!

Såg att du kommer från V-ås. Du pluggar du på mälardalens högskola va? :)

Jennie sa...

Jag går på Högskolan Dalarna. Jag valde att gå i Falun för at dom har distansutbildning.
Jag hade ju i och för sig kunnat valt Västerås (kommer ursprungligen från Surahammar och har föräldrar som bor i Västerås). Men nu bor jag i Norberg, och det tar lika lång tid att åka till V-ås som till Falun. Dessutom har jag och sambon en hund här hemma som inte kan va själv hela dagarna, så därav blev det en distansutbildning. :)

Lycka till med studierna! Det är hur kul som helst, och det blir mer och mer intressant!

Fifi sa...

Jag tycker det är kul med musiktips!

Haha, men det är ju så kul att åka till såna ställen bara för att man aldrig gör det när man inte har bil!

Emeli / lovely chaos sa...

påminner mig om belle o sebastian som jag älskade till döds i 19-årsåldern.

Celine sa...

Oh! Den där låten spelar my dear Londoner Bob gitarr på hehe. Han sa för inte så länge sen att han kanske kommer till Sverige med Adam Ficek och Patrick Walden snart :-)

Anonym sa...

Sv: Tack, ska försöka :) Och ja haha, det är sant! När jag först lärde känna honom hade jag ingen aning om vem han var, sen kom det fram att han spelade i Kurt Cobains favoritband, har haft singalongs med Pete Doherty och supportat honom, att han är med i en MGMT-låt ('Song for Dan Treacy') och en massa. För nån vecka sen skickade han en inspelning där The Paddingtons dedikerar en låt till honom. And I'm like what the fuck. Haha lite kul