måndag 19 september 2011

I like your sundress

En sak som är lite... underlig:
Man tror att alla relationer man har är så jäkla speciella. Man tror att "det finns iiiinga andra som är som vi, vår relation är helt unik" och man är så himla självgod och tycker att man är så alternativ och så vidare, i all oändlighet.

Sedan läser man något kapitel gruppsykologi, och inser att alla gruppkonstellationer jag någonsin varit en del av, har varit skolboksexempel på grupprocesser. Så unikt var det!

Hursomhelst. Min fina grupp i skolan befinner sig i smekmånadsfasen, och följaktligen är de helt underbara just nu. Jag har haft sådan sjuk tur. Förlåt om jag tjatar, men jag kan inte sluta förundras över hur löjligt mycket jag trivs med den här utbildningen, redan. Det är roligt att gå till skolan. Det är roligt att plugga. När har jag någonsin känt så tidigare?

Och som jag har utvecklats som människa, efter bara tre veckor! Jag tar plats (inte på det där irriterande självhävdande viset, utan bara min plats helt enkelt, den plats jag förtjänar att ta men som jag aldrig gjort anspråk på tidigare för att jag varit för feg) och jag känner mig inte ens särskilt osäker inför det.

Kan ni tro det?
Det kan knappt jag.
Ändå känner jag i varenda liten beståndsdel av min lilla kropp att det faktiskt är sant. Och det är inte ett resultat av smekmånadsfasen (även om det såklart inte alltid kommer att vara en dans på rosor, självklart förstår jag det). Det är på riktigt. Jag gör något helhjärtat för första gången. Och jag älskar det!

(Och ja, jag är medveten om hur psykotisk jag låter. Jag har velat länge fram och tillbaka om huruvida jag verkligen ska publicera det här äckelpositiva uppsatsinlägget, men jag kom fram till att jag sprängs om jag inte gör det. Och då är ju valet ganska självklart. Dessutom gnäller jag så mycket i vanliga fall, så den här bloggen är nog i behov av en positivitetsbomb. Kanske.)

Och just det!
Ben Kweller borde ni lyssna på, om ni inte redan gjort det.


I want to start going on a morning walk
What about the days when we used to talk?
I don't need a smile from a mannequin
I just want to hold you in my hands

I do everything you want me to

9 kommentarer:

moa sa...

för det första: jag blir glad i magen av att läsa det här inlägget! låter ju underbart och jag är jätteglad för din skull!

för det andra: ben kweller........ <3<3<3<33<3<3<3<33<3<3<3<3

Anonym sa...

härligt härligt, är glad för din skull! :)

och tusen tack för dina amningsfunderingar, uppskattar verkligen lite input från andra!

Emeli / lovely chaos sa...

Heja Sandra!
<3

Fifi sa...

Det är så kul att läsa om hur du trivs i skolan och öppnar upp dig!

Förresten så älskar jag gruppsykologi, eller ja, psykologi över huvud taget!

Anonym sa...

åh, vad kul^^

ahdayinthelife.tumblr.com sa...

åh, vad kul ^^

Lissie sa...

Yeey positivitetsbomb är väl det bästa som finns! Fortsätt så :)
Kramar

dasheash sa...

blog x4i94i4p95 gucci replica handbags replica bags new york replica bags aaa replica hermes bags b2r54g6t34 replica prada nylon bags replica bags nyc replica gucci handbags d7m37r3t90 replica bags online shopping

Unknown sa...

x0b39m9l67 l7e09w4m98 r9e74q9m43 t2j11n9i58 c3l33e2d92 d9x37p2w05